Dit jaar rondt het Turnhoutse bedrijf CheckMarket de kaap van een miljoen respondenten en maandelijks nemen tienduizenden mensen wereldwijd deel aan de enquêtes die CheckMarket online opstelt. Dit jaar verhuisde het bedrijf ook naar nieuwe gebouwen in de Ottenstraat in Turnhout. En de kmo doet het goed, daarom is CheckMarket nog op zoek naar extra medewerkers.

Enkele jaren geleden ontwikkelden Alexander Dobronte en Lara Houet van het bedrijf CheckMarket uit Turnhout een volledig enquêtesysteem op het internet. De installatie van complexe en snel verouderde software werd hierdoor overbodig, omdat er altijd updates beschikbaar zijn. Verschillende bedrijven deden al een beroep op de diensten van CheckMarket. Ze gebruikten het enquêtesysteem om hun markt te analyseren, nieuwe producten te evalueren of personeelspeilingen op een efficiënte manier te laten verlopen.

'De voordelen van deze digitale enquête zijn de anonimiteit, de flexibiliteit in vraag en antwoord en de timing', zeggen zaakvoerders Alexander Dobronte en Lara Houet.

Trouwe klanten van CheckMarket zijn onder meer de Navo, Heineken, Johnson&Johnson, KBC, de Vlaamse overheid en Belgacom. Om de toenemende opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen nam het Turnhoutse bedrijf nieuwe kantoorruimtes in gebruik. Het bedrijf zoekt ook nog verschillende extra personeelsleden. (vgd)