De cijfers van 2011 bestendigen de groei van het bedrijf van de afgelopen jaren. Studio 100 is verheugd met dit resultaat, ondanks de huidige economische crisis. Sinds de oprichting realiseerde de groep om de vier jaar een verdubbeling van de omzet, stelt Studio 100.
 
De groei in 2011 is volgens Studio 100 te danken aan een aantal factoren. De themaparken kenden hun sterkste jaar ooit, met meer dan 2,75 miljoen bezoekers. Verder liggen het succes en de groei van het kookproject en de kookzender Njam! en de productie van de internationale TV-producties 'Das Haus Anubis' voor Nickelodeon Duitsland en 'House of Anubis' voor Nickelodeon VS mee aan de basis voor de groei.
 
Het succesverhaal van de animatiereeksen is volgens het bedrijf nog niet prominent merkbaar in deze groeicijfers omdat de meeste reeksen nog niet werden opgeleverd. De gloednieuwe 3D-reeks van 'Maya De Bij' wordt pas vanaf dit najaar opgeleverd en werd al in meer dan 120 landen verkocht.