De brand brak uit op de tweede verdieping. Volgens de Kapelse brandweercommandant Ivo Van Assche moet de oorzaak vermoedelijk gezocht worden in de ontploffing van het televisietoestel.

De bewoners van het appartement, een ouder koppel, alsook een buurvrouw, werden met rookintoxicatie naar het ziekenhuis gebracht. Volgens buren was het gezicht van de man helemaal zwart van de roet.

Bij aankomst ging de brandweer onmiddellijk over tot evacuatie van tien appartementen.

'Het appartement is volledig vernield en onbewoonbaar. Ook in de traphal is er veel rookschade', stelt brandweercommandant Van Assche