Voor België en Luxemburg werd een omzetgroei van 1,6 procent opgetekend, tot 527,5 miljoen euro. De kledingmarkt in het algemeen liet een lichtjes negatieve omzetevolutie (-0,2 procent) zien. Het marktaandeel van C&A in ons land steeg naar eigen zeggen van 8,3 procent tot 8,6 procent.

Voor alle 1.537 winkels van C&A in twintig Europese landen werd het voorbije boekjaar 6,8 miljard euro omzet geboekt, een toename met 3,2 procent. Het marktaandeel in Europa zou zijn gestegen van 5,4 procent tot 5,6 procent. Een winstcijfer maakt de groep niet bekend.
 
'De economische onzekerheid, ongunstige weersomstandigheden en een zwak consumentenvertrouwen hadden in 2011 op de meeste markten een negatieve invloed op de vraag bij de consument, wat leidde tot verscherpte concurrentie', luidde het. Dat C&A er in die context toch in slaagde zijn positie te versterken, bewijst volgens het bedrijf dat zijn aanpak succesvol is.
 
Voor het lopende boekjaar gaat C&A een 100-tal nieuwe winkels openen en een 30-tal sluiten. Het nieuwe winkelconcept blijkt na een testfase aan te slaan en zal dit jaar in een derde van de bestaande winkels worden geïntroduceerd. Ook de online-activiteiten worden alsmaar belangrijker. In België start de onlineshop op 2 mei.