Woensdagochtend rond 3 uur brak er brand uit op de derde verdieping van een pand in de Van Ertbornstraat 11 in Antwerpen. Toen de brandweer aankwam, sloegen de vlammen al uit het huis. 

De meeste bewoners van het brandende pand en het huis ernaast konden zichzelf in veiligheid brengen. Maar enkele bewoners moesten door de brandweer van het dak gehaald worden. Ze konden niet naar buiten vluchten omdat de houten trap doorgebrand was.

Vier mensen raakten gewond. Ze werden met rookvergiftiging overgebracht naar het Stuivenbergziekenhuis. Daar werden ze verzorgd, maar geen van hen moest in het ziekenhuis blijven. Een van hen liep ook brandwonden op aan zijn armen.

Accidentele brand

Nadat het vuur onder controle was, stelde de commandant van de brandweer vast dat het om een accidentele brand ging.

De schade aan het huis is groot. Het volledige pand liep zware brand-, rook- en waterschade op en is tijdelijk onbewoonbaar. De bewoners vonden voorlopig onderdak bij familie of vrienden.