De nettowinst kwam uit op 5,2 miljard Zweedse kronen (590 miljoen euro), tegen 4,26 miljard kronen in dezelfde periode vorig jaar. De winst lag ook een pak hoger dan de 4,8 miljard die analisten hadden verwacht. De omzet steeg met 15 procent tot 31,7 miljard Zweedse kronen, maar hierbij moet wel rekening gehouden worden met de uitbreiding van het aantal winkels.

H&M kan profiteren van het feit dat consumenten steeds meer op zoek gaan naar goedkope kleding. Ook concurrent Zara, van het Spaanse concern Inditex, publiceerde vorige week al een winststijging met 30 procent. Beide konden hun marktaandeel opkrikken.
 
In Europa slabakt de verkoop van H&M, maar in Azië en de VS, waar de groep ook meer winkels heeft geopend, gingen er meer stukken over de toonbank. 
 
Dit jaar wil de keten 275 nieuwe winkels openen, in een aantal nieuwe markten zoals Letland, Bulgarije en Thailand. Vanaf de herfst opent H&M een onlinewinkel in de VS.