Begin juni werd al duidelijk dat de doodsteek naderde voor de modeketen. Toen had het bedrijf de rechtbank van koophandel van Brussel gevraagd de lopende procedure binnen de wet continuïteit ondernemingen stop te zetten. Die liep tot 24 juli.

De merknaam Olivier Strelli wordt wel overgenomen door Olivier Israël, de zoon van stichter Nissim Israël. "De overname geeft de mogelijkheid tot herlancering in een andere meer aangepaste vorm, die beantwoordt aan de noden van de markt", luidt het in een mededeling maandag.

De schoenencollecties, de uurwerken en de interieurlijnen en het bedlinnen zullen dus verder ontwikkeld en gecommercialiseerd worden. Ook de Strelli-sjaals, het iconisch product van het huis sinds 30 jaar, zullen verder in België geproduceerd worden, zo meldt het bedrijf. Die worden nog steeds ontworpen door Nissim Israël.

De keten beleefde in 2008 hoogdagen, maar werd in 2010 een eerste keer tot een reorganisatie gedwongen. Ook nadien bleef de omzet stelselmatig dalen.