Het werd eerder al in de wandelgangen gefluisterd, maar nu wordt het gerucht ook officieel bevestigd. Best betaalde actrice van het jaar Kristen Stewart laat haar bankrekening netjes verder aantikken als uithangsbord van Balenciaga's nieuwe parfum.

Kristen Stewart geeft graag toe dat ze een grote fan is van Nicolas Ghesquière en dat ze stond te springen voor de opdracht. 'Ik wou dolgraag deel uitmaken van dit kunstzinnige project. Welke opdracht hij me ook voorstelt, ik zou in om het even welk project met Nicolas Ghesquière meestappen. Ik hou van de passie die hij uitstraalt voor mode ', vertelt Kristen Stewart aan WWD.

Na Balenciaga Paris is Florabotanica het tweede grote parfumproject waar Nicolas Ghesquière zich over ontfermt. Het uitgangspunt voor de geur was een jong publiek tussen 18 en 25. 'Toen ik het thema van het parfum uitwerkte, dacht ik meteen aan de perfecte schoonheid en sterke persoonlijkheid van Kristen Stewart', verklapt Nicolas Ghesquière aan WWD.

Steven Meisel kroop achter de lens voor de campagne en stopte Kirsten Stewart in een romantische bloemenjurk van Balenciaga. Ook de set werd in bloemen gehuld met elementen van Ghesquières befaamde bloemenprint in 3-D.

Hoe het parfum ruikt? Als een dromerige mix van rozen, anjers en amber met fijne toetsen van vetiver en munt. Florabotanica wordt vanaf november verkocht vanaf 52 euro.