De cijfers staan maandag in Het Belang van Limburg. De 208,3 miljoen euro werd uitgereikt door het Agentschap Ondernemen voor strategische opleidings- en investeringssteun (115,1 miljoen), het Agentschap voor Innovatie door Wetenschap en Technologie (IWT) voor projecten rond onderzoek en ontwikkeling (68,6 miljoen) en Flanders Drive, de competentiepool voor de automobielindustrie (24,6 miljoen).

Met 100,5 miljoen euro ging iets minder dan de helft van de subsidies naar de grote producenten. De kleinere producenten en de toeleveranciers kregen 83,2 miljoen euro. De grote bedrijven kregen vooral opleidings- en investeringssteun, de kleinere ondernemingen vooral O&O-steun. De subsidies van Flanders Drive zijn niet toewijsbaar aan een specifieke onderneming.
 
Van alle subsidies die rechtstreeks naar de producenten gingen, kreeg Ford Genk 54,2 miljoen euro, of meer dan een kwart van alle subsidies. Na Ford Genk volgt GM Belgium, dat intussen de deuren sloot, met 22,8 miljoen euro. Volvo Cars en Volvo Trucks kregen 20,3 miljoen, Van Hool 2,8 miljoen en VDL Jonckheere 470.000 euro.