De Brusselse ontwerper werd  bij het Franse modehuis Cacharel aan de deur gezet, maar kondigde al snel aan dat hij met een eigen collectie zou komen. Charlier hield  woord en toonde in februari tijdens de modeweek in Parijs een elegant en draagbaar debuut en ging bovendien in zee met de ontevreden licentiehouder van Cacharel, de Italiaanse groep Aeffe.

Charliers vibe voor Cacharel was een mix was van meisjesachtige zachtheid en een jongensachtige structuur. In zijn eigen collectie zien we meer ‘bourgeois-meets-bots' , zoals modejournaliste Meenal Mistry het op Twitter verwoordde.

De designs zijn minimalistisch en nauw aansluitend. Opvallend is de comeback van de rolkraagtrui en de kokerrok, maar we zagen ook strakke lederen broekpakken en jurken, opengewerkt op de rug of de zij en rokken in vinyl en breiwerk op de catwalk passeren. De nadruk ligt op de taille en de koperen ritsen mogen gezien worden. Het kleurenpalet ging van donkere tinten naar een kleurenexplosie en felle kleurvlakken op het einde.

Als we dan toch een beetje kritisch mogen zijn: de looks van zijn herfst- en wintercollectie ogen een beetje stijfjes en het kleurenpalet heeft veel weg van dat van Céline (combinatie van donkerblauw, petroleumgroen en bordeaux).

   styletoday