Promotie voeren, daar kennen ze wel wat van bij het Hard Rock Cafe. Al maanden wordt er op Facebook een hype gecreëerd rond de mogelijke openingsdag van de Brusselse vestiging. Toen die dan gisteren werd aangekondigd op de fanpagina, zorgde dat meteen voor een toeloop in het pand op de Grote Markt. In de souvenirshop was het een hele dag komen en gaan en het bar- en restaurantpersoneel had vanaf de middag de handen meer dan vol.

Zoals verwacht mag worden van een zaak met zo'n naam, schalt er voornamelijk rockmuziek door de boxen, en typische Amerikaanse gerechten als nacho's, hamburgers en fajitas sieren de kaart. De uitbaters hadden op voorhand beloofd dat er ook een Belgische variant op het menu zou staan. Die heet Local Burger en bevat stoofvlees en bier. Het was gisteren nog niet duidelijk of hij al aanslaat.

Wat misschien velen zal verrassen, is de inhoud van de drankkaart. Daarop staan amper twee bieren van het vat (Carlsberg, 3,5 euro, en Grimbergen, 4,5 euro) en zes bieren uit het flesje. De lijst met cocktails (specialiteit Hurricane, 15,25 euro) is daarentegen anderhalve pagina lang. ‘We beschouwen onszelf als een referentie voor cocktails. Bierbars vind je hier overal, het haalt niet uit om beter te willen doen. Onze drankkaart ziet er trouwens overal ter wereld zo uit’, legt sales & marketing manager Sophie L'hôte uit.

Exclusieve pins

Grote fans van de keten hadden er belang bij om gisteren al langs te komen. Er waren namelijk pins in beperkte oplage te koop die enkel bij het opengaan van een nieuw Hard Rock Cafe te vinden zijn. ‘Die kosten nu 13 euro, maar zijn binnen een jaar 150 euro waard in het verzamelcircuit’, weet liefhebber Christian Cordier (33), die er helemaal voor uit Luxemburg kwam. Over ongeveer een maand is er nog een groot openingsfeest gepland. De keten belooft dat er meerdere vip's zullen zijn.