Gildas Loaëc en Masaya Kuroki, de gezichten achter het bekende label lanceerden Kitsuné als muzieklabel dat snel uitgroeide tot een modelabel. De T-shirts werden oorspronkelijk na concerten verkocht maar dankzij een onverhoopt succes evolueerde het concept tot een volwaardig, internationaal modemerk. 

In 2009 nam Petit Bateau Kitsuné voor het eerst in de arm voor een kleine collectie. De capsulecollectie werd opgebouwd rond een hartvormige marineknoop en was een instantsucces. 

De elegante maar sobere stijl van Petit Bateau sluit nauw aan bij de eenvoudige, tijdloze collecties van Kitsuné. Beide huizen streven geraffineerde casual wear na en staan synoniem voor fijne details en mooie materialen. Dat hun eerdere samenwerking uitmondt in een langdurig verhaal hoeft dus niet verrassen. 

'We grijpen graag de kans om met de knowhow van Petit Bateau aan de slag te gaan', aldus Masaya Kuroki. 'Petit Bateau is aan een nieuwe opmars bezig en die vernieuwing willen we opentrekken door met fris talent in zee te gaan', voegt Patrick Pergament, algemeen directeur van Petit Bateau, eraan toe.

De eerste collectie van Petit Bateau door Masaya Kuroki en Gildas Loaëc ligt volgend najaar in de winkels.