Het vuur was ontstaan in de buurt van een kachelbuis en verspreide zich verder door een rooster aan het dak. De twee ploegen namen elk een zijde van de woning voor hun rekening en konden zo een uitslaande brand voorkomen.

Om het vuur te blussen nam de brandweer een deel van het plafond weg. Dat lukte, maar de pompiers konden niet voorkomen dat het huis aanzienlijke schade opliep. Het werd onbewoonbaar verklaard. Een koppel huurde de woning.

De vrouw werd die nacht nog eventjes met ademhalingsklachten afgevoerd naar een ziekenhuis, maar kon dat vrij snel verlaten. Het stel verblijft nu tijdelijk in het iets verderop gelegen hotel, Eikenhof. Een sociaal verhuurkantoor verhuurde het huis.

‘We zullen nu samen met het koppel, het kantoor en de verzekeringen bekijken hoe we alles zullen regelen op vlak van huisvesting', aldus burgemeester Fredy Tanghe (GROEP9910) van Knesselare.