De winst vóór intresten, belastingen en afschrijvingen en waardeverminderingen (ebitda) steeg voor Ab InBev met 10,5 procent tot 4,664 miljard dollar. Dat is meer dan de vooropgestelde 5,7 procent die de analisten hadden verwacht. Maar op de twee belangrijkste biermarkten - Brazilië en de VS - daalde het volume eigen bier sterk. In Noord-Amerika verloor AB InBev 1,9 procent, in Latijns-Amerika zone Noord en Latijns-Amerika zone Zuid daalde het volume met respectievelijk 4,8 en 2 procent.

De overname van Grupo Modelo SAB deed de kosten wel dalen. Bovendien steeg de bierprijs waardoor de impact van deze volumedaling beperkt bleef. En in de groeimarkt Azië zag AB InBev zijn greep op de markt ook nog versterkt met een stijging van 8,4 procent van het eigen volume bier.

De Belgische biermarkt herstelde zich goed en de verkoop van het volume eigen bier van AB InBev steeg met 0,4 procent. Dat is een marktaandeelgroei voor de bierbrouwer.

De Centraal- en Oost-Europese zone wordt vanaf 1 januari 2014 samengevoegd met de zone West-Europa, en komt onder leiding te staan van Stuart MacFarlane. Die moet vooral de tegenvallende verkoop in Centraal- en Oost-Europa aanpakken (- 19 procent). MacFarlane neemt zich alvast voor ‘om de kansen te grijpen en de uitdagingen aan te gaan die zich voordoen inzake de activiteiten in Europa’, klinkt het in een persbericht.