'Rond 2.45 uur vloog de cd-speler in de speelkamer in brand, wellicht door een kortsluiting', vertelt Ilse Van Opstal. 'Mijn man, onze zoon, een vriendje dat bij ons logeerde en ik lagen boven te slapen. Billy merkte de rook op en is naar boven gekomen. Dat doet hij normaal nooit, want zijn mand staat beneden. Hij is op bed gesprongen en heeft me duwtjes gegeven tot ik wakker werd. Ik besefte meteen dat er iets niet pluis was. Ik dacht eerst aan inbrekers, maar merkte al snel dat er rook in de gang en de kamer hing. De kinderen en ik zijn naar buiten gevlucht. Mijn man is de vlammen te lijf gegaan met de tuinslang. Hij heeft het vuur kunnen doven vooraleer de brandweer ter plaatse was. We zijn Billy erg dankbaar. Wie weet wat er gebeurd zou zijn als hij ons niet zo snel was komen wekken.'