Schepen van Handel Els Van Hoof (CD&V) vindt het merkwaardig dat de bierbrouwer de affiche ophangt. 'De letters zijn wel klein, maar het is een slecht idee, zeker in Leuven', zegt ze. 'Even verderop maken ze ook reclame in het Engels met Jupiler Big Times. Dat is geen goede evolutie. Nederlanstalige slogans, genre Mijn thuis is waar mijn Stella staat, kennen we hier toch beter. Creativiteit komt beter tot uiting in eigen taal. Maar als overheid kan je daar weinig aan doen.'

Volgens de Leuvense bierbrouwer gaat het om interne reclame. 'Deze affiches hangen alleen op onze privéterreinen. Ze zijn niet gericht op de voorbijgangers op straat, maar vormen een teaser voor onze bezoekers, klanten en eigen medewerkers. Bovendien hebben we zowel Franstalige als Nederlandstalige affiches omhoog gehangen', zegt woordvoerster Karen Couck. 'De Franstalige affiche die je vanop de straat ziet, is nu eenmaal heel groot. Je kan die niet overal hangen. Het gebouw leende zich er het beste toe.'

De nouveau Leffe Royal is vanaf de tweede helft van de maand mei beschikbaar voor consumptie. Binnenkort start de echte promotiecampagne rond het nieuwe bier.

Leuven