Achter het stuur

We konden niet aan de verleiding weerstaan en grepen het stuur van de nieuwe, volledig elektrische Ford Focus, vergezeld van een vertegenwoordiger van Ford die benadrukte dat deze auto bovenal een Focus blijft, kwestie van de bestuurder die gewoon is aan een klassieke auto met verbrandingsmotor niet in verwarring te brengen. Geen schermen als gadget of futuristische lijn hier, maar een Focus die al zijn kenmerken en zijn weggedrag behoudt, aangevuld met informatie over het beheer van de batterij en de autonomie. Het genereuze koppel is onmiddellijk beschikbaar, terwijl geluiden en trillingen afwezig blijven: zeer aangenaam.

We grepen ook het stuur van de Peugeot e-Vivacity, een perfect geslaagde en praktische scooter waarvan het laadvermogen behouden bleef: de koffer onder het zadel is ruim genoeg voor een integraalhelm, terwijl de koffer voorin groot genoeg is voor een halvejethelm. We eindigden onze testsessie achter het stuur (?) van een Segway. Opvallend hoe intuïtief hij in de hand valt.

Per toeval ontdekten we tijdens ons bezoek ook een elektrische vrachtwagen, de ideale motor voor een vuilniswagen of leveringen in de stad. De partners van het project Solar Impulse hadden het over de toekomst van de brandstofcel, die het grootste probleem van alle elektrische auto's (de autonomie) oplost. Laat de toekomst maar komen!

Clean Week 2020: het programma

Clean Week 2020: dé ecologische meeting

Techno Classica Essen: de tempel voor liefhebbers van oude wagens

Belgian Racing Legends: ga snel kijken in Autoworld

Ford neemt nieuwe 1.0 driecilinder benzine in productie

Audi A8 Hybrid: rationeel

Audi: gas en elektriciteit

Techno Classica Essen: hoogmis van de klassieke auto

Zestig auto?s uit de jaren zestig: de kroniek van Starter

Michel Vaillant laat Alain Prost weer rijden