Meer dan 200 paarden

Goed nieuws is dat Mazda met dit concept de reacties van de klanten wil toetsen op een eventuele sterkere variant van de bekende kleine roadster. Met andere woorden: bij een duidelijke ‘ja’ gaat hij wellicht in productie.

De aanpassingen zijn vooral van technische aard en zijn het werk van de specialisten van Jota Sport, die een serieuze duit in het zakje doen. De motor is een atmosferische tweeliter viercilinder, opgevoerd tot 205 pk. Met een specifieke centrale uitlaat laat hij een zeer viriel stemgeluid horen.

De ophanging werd herzien voor een betere wendbaarheid en kan afgesteld worden voor circuitgebruik. Voor de diehardsportievelingen is een speciale circuitversie beschikbaar met slickbanden en veiligheidskooi.

Oranje?

Wellicht omdat de ontwerpers niet wilden dat je deze auto zomaar zou passeren, kreeg dit concept een oranje kleedje. Niet echt sierlijk of elegant… Het plezier vind je elders, zoals in het gestroomlijnde koetswerk met voor- en achterspoiler en een diffuser achteraan. Of in het interieur, met Recaro-zetels en talrijke inzetstukken uit koolstofvezel.

Mazda MX-5: binnenkort de vierde generatie

Mazda i-Eloop: de magische condensator

Mazda MX-5 Spyder Concept: biosportwagen

Mazda Takeri: proeven van de nieuwe 6

Mazda CX-5: succesrecept?

Mazda CX-5: gespierde look

Nu donderdag om 17.15 uur live op Vroom.be: presentatie Mazda SKYACTIV-technologie

Mazda CX-5: officieel bevestigd

Mazda Minagi: binnenkort op onze wegen

Mazda Minagi Concept: CX-5 op komst?