Marc Geudens staat er nog wat beteuterd bij, vlak nadat hij op het podium van het hotel Le Lac du Genval, voor de ogen van zevenhonderd collega's uit de handen van Tanja Dexters de Consumer Award heeft ontvangen. Van de 23.464 stemmen die er op de website van deze krant werden uitgebracht, sleepte het kapsel van Eve Kempbell er 6.687 in de wacht. Dat was ruim genoeg voor de publieksprijs.

Geudens is het soort mens dat zijn werk liever doet, dan er over te praten. Toch wil hij wat uitleg kwijt bij het kapsel van Eve.

,,Het is een combinatie van gothic en rock. Erg hedendaags: met een korte ondersnit waarbij er hier en daar langere slierten haar bovenop komen. Voor de kleur heb ik het op puur naturel bruin gehouden'', aldus Marc, die over zijn creaties niet te veel theorieën wil verkopen.

,,Je wil als kapper van elke vrouw gewoon iets moois maken. Haar schoonheid accentueren door haar kapsel en haar nog meer doen stralen. Als dat lukt, dan ben ik tevreden.''

Geudens houdt niet vast aan één bepaalde stijl.

,,Vandaag kan eigenlijk alles. Alle stijlen zijn in, het is alleen maar de manier waarop je ze brengt die verschillend is. Ik zie kappen ook als een samenwerking tussen de kapper en de klant. Zo is de omvorming van het kapsel van Dana langzaam gegroeid door gesprekken tussen haar en mij. Haar nieuwe kapsel is ook niet echt een breuk met het verleden, het is alleen moderner. Ik probeer zoveel mogelijk in te spelen op haar stijl en persoonlijkheid van het moment.'' Ook Laura, een heel tevreden klant van Marc, die zondag de award mee in ontvangst mocht nemen, benadrukt de samenwerking tussen Marc en de klanten.

,,Je kan inderdaad als kapper je eigen stijl opdringen, maar je kan bezwaarlijk Dana Winner een donker dreadlockskapsel aanmeten, dat zou nergens op slaan.''

(rtl)