‘Ik doe het in Deinze!’ roept Deinzenaren op hun eindejaarsgeschenken in eigen stad te kopen

‘Ik doe het in Deinze!’ roept Deinzenaren op hun eindejaarsgeschenken in eigen stad te kopen

Alexander Adams (midden) en Rutger De Reu (rechts) lanceerden hun actie in interieurwinkel HAJP van Kristof de Waele (links). Foto: Eddy Lefevre

Deinze - Met de ludieke slogan ‘Ik doe het in Deinze!’ roepen Rutger De Reu en Alexander Adams Deinzenaren op om hun eindejaarsgeschenken in de eigen stad te kopen en hun aankoop nog eens extra in de kijker te plaatsen door een leuke foto op Facebook te posten. Zo willen ze aantonen dat er in Deinze en de deelgemeenten heel wat kleine zelfstandigen zijn, soms verborgen pareltjes, met kwaliteitsvolle producten en diensten.

Alexander Adams: “Hoewel de handelaars en het stadsbestuur zich inspannen om handel in Deinze te laten floreren, hebben kleine zelfstandigen het niet altijd even makkelijk, ze ervaren tegenwoordig heel sterk de druk van de e-commerce. Toch biedt dichtbij huis je aankopen doen vele voordelen: als consument steun je de lokale economie. En producten moeten minder ver worden getransporteerd, wat opnieuw een positieve impact heeft op mobiliteit en milieu.”

Rutger De Reu: “We zijn onze ondernemers dankbaar dat ze investeren in onze stad en leven brengen in het centrum en de deelgemeenten. En als consumenten willen we die vele hardwerkende vrouwen en mannen daarvoor belonen door onze aankopen in eigen streek te doen. We lanceren onze actie met de eindejaarsperiode. Iedereen die cadeautjes koopt bij een lokale handelaar kan een foto posten op de facebookpagina “Ik doe het in Deinze”. Zo maak je wat reclame voor je favoriete lokale handelaar, maar we inspireren meteen ook andere consumenten die nog op zoek zijn naar een ideaal eindejaarscadeau”.

Kristof de Waele van interieurwinkel HAJP op de markt in Deinze, waar de actie zaterdag werd gelanceerd, is alvast vol lof over het initiatief van de twee vrienden. “Als zelfstandige maak je natuurlijk reclame voor je eigen zaak, maar dat klanten nu zelf zo’n positieve actie ondernemen om hun tevredenheid te laten blijken, is voor mij en ongetwijfeld voor veel van mijn collega’s een prachtig eindejaarscadeau!”.

Bruno Dhaenens, Schepen van lokale economie: "Als bevoegd schepen ben ik bijzonder blij om te zien dat heel veel klanten zeer tevreden zijn over onze handel in Deinze. Initiatieven als deze bevorderen zeker de kracht van onze stad. Het is een moderne vorm van mond aan mond reclame, en dat werkt nog steeds het best. Ik hoop dat veel mensen de acties van de handelaars en de stad, die we de laatste jaren sterk opgebouwd hebben, verder ondersteunen."

Wie zijn of haar lokale handelaar ook zo’n eindejaarscadeau wil bezorgen, kan zijn foto via Facebook kwijt op de pagina Ik doe het in Deinze!’.

Corrigeer

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio