Toerisme startte promotiecampagne

Promotiecampagne voor toeristische app(el)

Print
Promotiecampagne voor toeristische app(el)

Foto: IF

Sint-Truiden - Sedert de lancering in augustus vorig jaar werd de mobiele gids (app) van Toerisme Sint-Truiden al 170 keer gedownlaod. Deze week startte Toerisme een promotiecampagne ‘app(el) jij al?’ Twee stagiaires van de Xios-Hogeschool Hasselt zetten de campagne op.

 Met deze mobiele gids is het kinderspel om logies, handelszaken, horecapartners, sport- en recreatiefaciliteiten in en rond Sint-Truiden te ontdekken. Ook aan de cultuur- en natuurliefhebbers werd gedacht. Tal van musea, monumenten en natuurgebieden zijn verwerkt in de app.

Sint-Truiden is één van de eerste steden in België die smartphones en applicaties als een communicatiemiddel naar haar burgers en toeristen inzet. Alle informatie van de stad wordt overzichtelijk weergegeven. Dankzij een lokaliseringssysteem worden items in de buurt als eerste getoond.

‘De app is een handig hebbeding om de stad te ontdekken. Bovendien kan je hem volledig gratis downloaden’, aldus schepen voor Toerisme Pascal Vossius (Open VLD).

Ook belangrijk is dat je de weg naar handelszaken snel vindt met de app. De handelszaken promoten de actie met een sticker op de etalage. Het campagnebeeld is een witte designappel met een QR-code op. Bij het scannen van deze code kom je terecht op de downloadpagina van de app.

‘We creëerden banners, etalagestickers, affiches en placemats waar de QR-code steeds op terug komt. Hoe meer de QR-code in het straatbeeld zichtbaar is, hoe vaker de applicatie gedownload wordt’ zegt communicatiemedewerker Dieter Clerinx.

Toerisme Sint-Truiden, 011-70.18.18 of  www.toerisme-sint-truiden.be/gr 

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio