Keuze voor authenticiteit valt in de smaak

Dranouter Festival

Print

Ook kinderen voelen zich thuis op het Dranouterse festivalterrein Foto: pli

Heuvelland - Ruim 62.000 mensen hebben het Dranouter Festival meegemaakt. Dat is iets meer dan waarop de organisatoren hadden gemikt (nl. 60.000). Dranouter voegde dit jaar 'Festival of new traditions' toe aan zijn logo.

Het roer werd omgegooid en Dranouter zette resoluut in op de inhoud met klemtoon op authenticiteit en beleving. In het programma werden duidelijke accenten gelegd specifiek gericht op folk in al z'n gedaanten.

Dat viel in de smaak bij het publiek, dat blij is dat Dranouter zich weer volop profileert als 'folkfestival', al wordt de term folk wel ruim geïnterpreteerd. Dranouter 2012 is dus het festival van de ommekeer geworden, terug naar de Dranouter-roots.

De overvloedige regenval vrijdagavond zorgde voor nogal wat modderplekken op de festivalweide. Zaterdag was het op een enkel buitje na zo goed als droog en vandaag zondag is er tot nu toe ook nog geen regen gevallen.

Het publiek was ook gecharmeerd door de animatie op het terrein met ook aandacht voor kinderen. Zo profileert Dranouter zich ook als een gezinsvriendelijk festival.

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio