Dylan is zwarthandelaars te slim af

Dylan is zwarthandelaars te slim af

Foto: rr

Zanger Bob Dylan heeft een manier gevonden om de handelaars op de zwarte markt een hak te zetten: voor zijn optreden in San Francisco moet je aan de zaal zelf cash betalen.

Het is vele artiesten en organisatoren al langer een doorn in het oog: gegeerde tickets voor uitverkochte shows die op de zwarte markt tegen woekerprijzen verkocht worden. Er wordt dan ook veel moeite gedaan om het fenomeen de kop in te drukken. Bijvoorbeeld door het aantal kaarten dat een particulier kan kopen te beperken of door te werken met tickets op naam en een identiteitscontrole aan de ingang. Maar misbruik helemaal uitsluiten is zo goed als onmogelijk.

Dylan probeert het nu op een andere manier: wie hem gisteren aan het werk wou zien in The Warfield in San Francisco, kon dat alleen door de avond zelf aan de kassa van de zaal een ticket te kopen. Dat moest bovendien cash betaald worden.

Die handelwijze veroorzaakt niet alleen praktische problemen, zoals ellenlange rijen fans die aanschuiven. Er is ook een veiligheidsprobleem, zo'n hoop cash op één plaats, (in San Francisco zou het voor deze zaal van 2.250 plaatsen tegen 60 dollar per kaartje om 135.000 dollar gaan) kan natuurlijk allerlei geboefte op minder goede ideeën brengen. Of het voorbeeld van Dylan, die het systeem naar verluidt zelf voorstelde, veel navolging zal krijgen, is nog maar de vraag.
 

POPULAIRE VIDEO'S