Magazine Sergio Herman woensdag in de winkel

Print

Sergio Herman en Danny Ilegems Foto: BELGA

'Sergio', het nieuwe eenmalige personaliteitsmagazine van Sanoma, ligt woensdag in de rekken. De Nederlandse sterrenchef Sergio Herman volgt daarmee Erik Van Looy en Tom Waes op. 'Eten is de rode draad in het magazine', zei Herman bij de persvoorstelling. Er is ook veel aandacht voor de mens Sergio Herman.

'België zit nu nog meer in mijn hart, ik ben enorm blij met de waardering', zei Herman, die naar eigen zeggen zowat anderhalf jaar geleden de vraag kreeg of hij een eigen magazine wilde uitwerken. 'Ik ben gewoon een chef die redelijk goed kan koken en eens op televisie is geweest in België. Ik vind het heel fijn dat mensen dit willen lezen en dat er zoveel aandacht is voor ons vak.'

Co-hoofdredacteur Danny Illegems benadrukte dat het om een 'ambachtelijk' product gaat, 'niet zo evident in de mediacultuur van vandaag'. Hij zei ook dat het tijdschrift letterlijk 'tussen de soep en de patatten' gemaakt is, in de uren voor en na Herman's restaurantwerk.

'Sergio' telt 148 pagina's en kost 4,65 euro. Sanoma biedt het ook online te koop aan, om de Nederlandse markt te kunnen bedienen. In het magazine staan onder meer een dubbelgesprek met Ann Lemmens, een trip naar New York, waar Herman tien toprestaurants ging uittesten, en interviews met vrienden en medewerkers.

Niet te missen