PVDA voert campagne met koeien

Print
PVDA voert campagne met koeien

Foto: pvda

De PVDA heeft haar nieuwe campagne 'Wij zijn het beuh!' gelanceerd. Onder de noemer 'Wij zijn geen melkkoeien' wil de linkse partij aantonen dat ze het niet eens is met het huidige regeringsbeleid.

Partijmedewerkers deelden donderdag aan de uitgang van het Centraal Station in Brussel, waar ook een reuzenkoe stond, folders uit aan de pendelaars. Op het pamflet een koe, met de boodschap 'Sorry, ik ben geen melkkoe. Probeer het eens bij speculanten, topbankiers en miljonairs'.

'Een campagne met een flinke knipoog', zegt PVDA-woordvoerder Raoul Hedebouw. 'De mensen die we dagelijks tegenkomen en waar me mee praten, hebben er genoeg van dat de energieprijzen maar blijven stijgen, dat het systeem van de brugpensioenen ontmanteld wordt en dat de banken nog steeds een voorkeursbehandeling krijgen, terwijl de gewone mensen bezuiniging na bezuiniging te slikken krijgen.'

De linkse partij stelt onder meer de invoering van een miljonairstaks voor, alsook de afschaffing van de notionele interesten en de verlaging van de btw op energie van 21 naar 6 procent. 'De mens en het milieu, dat is wat echt telt', klinkt het nog.

De 'Wij zijn het beuh'-campagne wordt verder gezet in alle grote steden waar de PVDA opkomt bij de komende gemeenteraadsverkiezingen.