Twee huizen in Machelen geëvacueerd na brand

Print
MACHELEN - De brandweer van Vilvoorde heeft tijdens de nacht van vrijdag op zaterdag in de Blijde Inkomststraat in Machelen twee huizen geëvacueerd nadat in de huizen rook was waargenomen. De rook, afkomstig van een smeulende kabel uit een ondergrondse verdeelkast van elektriciteit, veroorzaakte hoge CO2-waarden in de woningen, vooral in de kelders.

Enkele mensen die licht geïntoxiceerd waren, werden ter plaatse verzorgd door een MUG-team, maar moesten niet opgenomen worden in het ziekenhuis.

Om de brand in de elektriciteitskabel te kunnen doven, werd de elektriciteit in de straat afgesloten. De elektriciteitsmaatschappij Eandis kwam ter plaatse en is zaterdagochtend nog steeds bezig met de herstellingswerken.

De brandweer van Vilvoorde ging ter plaatse om de CO2-waarden in de woning te meten, maar oordeelde dat deze nog steeds te hoog zijn, zodat de bewoners nog niet terug kunnen naar hun woning. Een van beide gezinnen wordt momenteel opgevangen door het gemeentebestuur van Machelen in het plaatselijke rusthuis. Het andere vond onderdak bij familie.
 

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio