De grootste opportuniteiten én gevaren van social media voor sollicitanten

Print
De grootste opportuniteiten én gevaren van social media voor sollicitanten

Foto: jobat.be

Sollicitanten mogen er zeker van zijn dat hun aanwezigheid op sociale netwerksites niet onopgemerkt aan HR-managers voorbijgaat. Van de gevaren en valkuilen van Facebook & co zijn de meeste kandidaten zich stilaan bewust, maar social media kunnen natuurlijk ook zeer interessante deuren openen. Jo Caudron, expert in social media, helpt je op weg …

'Om te beginnen kan je aan de hand van digitale media een mooi communicatieproduct van jezelf maken. Jezelf promoten als een merk – personal branding – kan op verschillende manieren via het internet. Je kan een infographic over jezelf maken in plaats van een klassiek cv op te sturen of je stuurt een YouTube-filmpje van jezelf naar je toekomstige werkgever, waarin je uitlegt waarom je precies voor hem wil werken. Het internet zit vol met creatieve tools waar je met een beetje originaliteit mooie dingen mee kan doen.’

‘Daarnaast ben je best aanwezig op kanalen zoals LinkedIn en andere platformen die je toelaten om een soort van cv achter te laten. Je kan bijvoorbeeld ook een eigen website maken om jezelf zo nòg beter te profileren.’

>

>

>

>