Wijndomein Entre-Deux-Monts wint innovatiecampagne

Print
Wijndomein Entre-Deux-Monts  wint innovatiecampagne

Martin Bacquaert met zijn vader Yves. Foto: pli

Westouter/Heuvelland -

Het Wijndomein Entre-Deux-Monts van Martin Bacquaert is winnaar geworden van de innovatiecampagne 2012. Dit werd bekendgemaakt door het Innovatiesteunpunt voor land- en tuinbouw.

De jury koos uit 130 inzendingen 10 winnaars die elk 3000 euro ontvangen voor de realisatie van een innovatief project. Wijndomein Entre-Deux-Monts uit Westouter ontvangt de prijs voor het uitgebreid in kaart brengen van zijn impact op de klimaatverandering, de zogenaamde ‘carbon footprint'. ‘De grootste emissiepost wordt gevormd door de productie van flessen. Martin wil daarom gebruik maken van gerecupereerd glas en zijn schuimwijnen bottelen op flessen met minder gewicht. 'Ook de diesel die zijn tractor verbruikt, speelt een rol,' aldus Brecht.

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio