'Marktaandeel Carrefour in Frankrijk historisch laag'

Print
'Marktaandeel Carrefour in Frankrijk historisch laag'

Foto: Jimmy Kets

De Franse warenhuisketen Carrefour zou zijn marktaandeel in eigen land de afgelopen zes maanden fors hebben zien dalen, van 22 tot 20,9 procent. Dat schrijft de Franse krant Le Figaro. Als reactie op het artikel dook het aandeel van Carrefour op de beurs tot het laagste peil in negentien jaar.

Het bedrijf komt morgen/donderdag met resultaten voor de eerste jaarhelft. Analisten zijn alvast pessimistisch en verwachten een lagere omzet. Het wordt vooral uitkijken naar de evolutie van het relanceplan van de nieuwe topman Georges Plassat.

Bij de hypermarkten daalde het marktaandeel van Carrefour in Frankrijk van 12,3 naar 11,4 procent. Voor de kleinere winkels was er een eveneens een daling: van 8,3 procent tot 7,8 procent marktaandeel.

Carrefour boekt 60 procent van zijn omzet in Frankrijk en Zuid-Europa en is dus bijzonder kwetsbaar voor de economische crisis.