Lana Del Rey presenteert herfstcollectie kledingketen H&M

Print
De geruchten doken vorige maand al op, maar nu werd het nieuws ook bevestigd door de Zweedse kledingketen: zangeres Lana Del Rey wordt het gezicht van de herfstcampagne van H&M.

De campagne werd geschoten door het Nederlandse fotografenduo Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin. Donald Schneider, creatief directeur bij H&M, omschrijft de stemming van de campagne als 'L.A. Noir'. In de eerste vrijgegeven foto's gaat Del Rey gehuld in een poederroze skinny en angora sweater.

Na de herfstcampagne zullen we Del Rey ook zien opduiken in de foto's voor de wintercollectie. Het is de eerste modellenjob voor de zangeres, die begin dit jaar een contract tekende bij Next Model Management. Na een eigen handtas bij Mulberry en cover voor de Britse Vogue, lijkt het erop dat de modewereld haar definitief in de armen gesloten heeft.

Bij de campagne hoort ook een video, waarin Del Rey een cover van het nummer Blue Velvet zal zingen.  De video wordt op 19 september gelanceerd en een ingekorte versie zal als reclamespot gebruikt worden.

 

Niet te missen