Alber Elbaz laat modellen links liggen voor campagne Lanvin

Print
Alber Elbaz laat modellen links liggen voor campagne Lanvin

Een eerste beeld van de campagne Foto: rr

In de modellenwereld woedt steeds een hevige concurrentiestrijd en daar doet Alber Elbaz nu nog een schepje bovenop. De creatief directeur van modehuis Lanvin liet de knappe snoetjes even voor wat ze zijn en schakelde voor zijn herfstcampagne enkel 'gewone' mensen in.

Elbaz koos voor echte vrouwen en mannen, variërend in leeftijd van 18 tot 80. 'Ik wilde deze kleding op een of andere manier terugbrengen naar de straat, en weten hoe de stukken eruitzien op verschillende leeftijden en maten', vertelde de ontwerper aan modewebsite Women's Wear Daily.

Tijdens de opnames maakte hij ook tijd om naar ieders verhaal te luisteren. Zo was het ooit de droom van de oudste deelneemster om op 18-jarige leeftijd naar Parijs te trekken en model te worden, maar ze schopte het niet verder dan showgirl. Haar droom kon nu eindelijk uitkomen.

De foto's, geschoten door Steven Meisel in New York, zullen vanaf september opduiken. Op 21 augustus wordt ook een video gelanceerd, waarin we de nieuwe modellen aan het werk kunnen zien.

Het is niet de eerste keer dat ontwerpers soms genoeg hebben van modellen met perfecte maten en een beeldschoon gezichtje. Ook Domenico Dolce en Stefano Gabbana plukten vorige maand voor de catwalkshow van hun mannencollectie lukraak jongens en mannen van straat om de collectie te presenteren.

 

Niet te missen