Make-upcollectie Karl Lagerfeld voor Shu Uemura zorgt voor poppenblik

Print
Na de onthulling van de mascotte, worden nu ook meer details vrijgegeven over de make-upcollectie van Karl Lagerfeld en het Japanse cosmeticamerk Shu Uemura.

Voor Lagerfeld aan de slag ging, bedacht hij zichzelf eerst een muze: het poppetje Mon Shu. 'Ik wilde mijn persoonlijke visie van de Japanse Manga uitvinden', vertelde de ontwerper aan modewebsite Women's Wear Daily. Mon Shu (van het Franse 'mon chou') kreeg een zwarte boblijn, die zowel Japans als Parisienne aanvoelt.

Vervolgens werd de make-upcollectie op de look van het meisje geïnspireerd. Een wimperkruller met rood siliconen, donkerpaarse gel-eyeliner en twee paar nepwimpers zorgen voor een echte poppenblik. De wimpers van stof in rood, zwart en wit zijn ook een tikkeltje extravagant.

Verder in de collectie zitten ook twee kleurenpalletten voor ogen en wangen in smokey groen en paars, vier lippenstiften (Mon Shu Red, Luxe Burgundy, Celebrity Neige en Parisienne Pink) en drie nagellakjes (Karl Black, Shu Shu Red en Royal Beige).

Alle producten kregen ook een gepersonaliseerde verpakking met de beeltenis van Mon Shu. De prijzen variëren tussen 27 en 69 euro. Een pakket met alle zeventien producten heb je voor 300 euro. De Karl Lagerfeld for Shu Uemura-collectie is verkrijgbaar vanaf november.

 

Niet te missen