Voel je toch fris na een zwaar weekend

Print
Voel je toch fris na een zwaar weekend

Foto: Shutterstock

Zijn al je goede en gezonde voornemens het voorbije weekend de mist ingegaan? Wij geven jullie negen tips die zorgen voor een instant opkikker.


1. Even stretchen. Of je nu net wakker bent of al even achter je bureau zit, een korte sessie stretchoefeningen zorgt ervoor dat je meteen meer energie hebt en geeft je een wakker gevoel.

2. Maak een ommetje. Parkeer je wagen iets verder van kantoor of zoek een collega op in plaats van hem een mail te sturen. Wanneer je je nog loom en log voelt van het voorbije weekend, helpt het om vandaag zoveel mogelijk te bewegen. Die extra beweging bezorgt je een fris gevoel.

3. Detox bij het ontbijt. Heb je behoefte aan een detox? Neem dan een kom havermout en veel fruit als ontbijt, of ga voor een eitje met asperges. Je lichaam 's morgens ontgiften geeft onmiddellijk resultaat.


4. Drink liters water. Water spoelt toxines weg en veel drinken helpt om de vermoeidheid van je af te schudden.

5. Kies voor groene thee. Bij nood aan een opkikker die bijdraagt aan je detox, bestel je beter een kop thee dan je vertrouwde latte. Vooral groene thee helpt je lichaam te ontgiften.

6. Stel een bewegingsplan op. Heb je je sportdoelen dit weekend niet bereikt? Dan is het nu tijd om te zorgen dat je deze week wel slaagt in je opzet. Zet je geplande workouts op de kalender zodat je minder geneigd bent ze zomaar af te blazen voor een onverwacht aperitiefje.

7. Hou je weg van 'junk'. Je beter voelen kan enkel door gezond te eten, hou de drang naar zoetigheden dus onder controle en blijf weg van de rotzooi die je dit weekend at. Eet de hele dag vers fruit, salades en donkere granen.

8. Neem de trap. Stuur je luiheid de laan uit en zorg ervoor dat je hartslag de hoogte ingaat. Neem een pauze van vijf minuten en ga via de trap naar buiten in plaats van met de lift.

9. Vergeet je schuldgevoel. Voortdurend oprakelen wat voor ongezonde dingen je dit weekend deed zal enkel zorgen voor stress. Die stress kan je afleiden van de gezonde doelen voor deze week, focus dus op wat je nu goed doet. Feliciteer jezelf omdat je de gezonde draad terug oppikt!

Niet te missen