Rihanna 'te vulgair' voor Nivea

Print
De dagen van Rihanna als boegbeeld van Nivea zijn geteld. De nieuwe CEO van moederbedrijf Beiersdorf heeft stevige kritiek geuit op de popster, die sinds 2011 haar gezicht en stem leent aan het blauwe beautymerk.

Stefan Heidenreich staat sinds begin dit jaar aan het hoofd van Beiersdorf, het moederbedrijf van Nivea, en is duidelijk van plan enkele grondige veranderingen door te voeren. Te beginnen bij campagnegezicht Rihanna.

In een interview met de Duitse krant Welt zei Heidenreich: 'Rihanna is een no-go... Ik begrijp niet hoe we de kern van het merk Nivea kunnen verbinden met Rihanna. Nivea is een bedrijf dat staat voor vertrouwen, familie en betrouwbaarheid.' Aldus impliceerde de directeur dat de zangeres deze waarden niet belichaamt. Of men de ster bij Nivea dan echt 'te vulgair' vindt, zoals verschillende mediabronnen beweren, willen woordvoerders niet kwijt. 

Rihanna reageerde zelf op de commentaar van Heidenreich door een foto van hem te tweeten met de tekst: 'Geen onderschrift nodig.' De popdiva was in het verleden te zien in verschillende Nivea-advertenties en leende ook haar nummer 'California King Bed' voor reclamefilmpjes. Tijdens haar optreden in het Sportpaleis vorig jaar kaatste ze nog blauwe Nivea-opblaasballen het publiek in. Dat soort promowerk zullen ze bij Beiersdorf binnenkort wellicht moeten missen. 

Niet te missen