'Bemoedigende' cijfers voor Albert Heijn in België

Print
'Bemoedigende' cijfers voor Albert Heijn in België

Foto: Leo Spaey

In het tweede kwartaal van 2012 wist het Nederlandse supermarktconcern Ahold winst en omzet te verhogen. De onderneming is met Albert Heijn ook actief in België, en sprak bij de presentatie van de cijfers over een 'moeilijk economisch klimaat', dat zowel in Nederland als in de Verenigde Staten Ahold dwong tot veel promotionele activiteiten.

De omzet in het tweede kwartaal kwam uit op 7,7 miljard euro, een stijging van bijna 12 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2011. De stijging is bijna 4 procent zonder het effect van wisselkoersen.

Het bedrijfsresultaat bedroeg 326 miljoen euro, een stijging van 18,5 procent. Onder de streep hield Ahold 248 miljoen euro over, bijna een kwart hoger dan een jaar geleden.

Met uitzondering van het bedrijfsresultaat, liggen de resultaten licht boven de verwachting van analisten.

Ahold opende in het tweede kwartaal een vijfde en zesde winkel van Albert Heijn in ons land. De prestaties van de Belgische winkels zijn 'bemoedigend', aldus het concern.