Dit is de Rode Kruis-sticker voor dit jaar

Dit is de Rode Kruis-sticker voor dit jaar

Foto: *

Hij is al bijna veertig jaar oud, maar tegenwoordig hipper dan ooit. Na twee films, nieuwe televisie–uitzendingen én de musical van Studio 100 is tekenfilmfiguur Wickie De Viking nu ook gekozen als campagnebeeld voor de stickers van het Rode Kruis. Die zullen zoals elk jaar in het voorjaar, vanaf eind april, verkocht worden aan Vlaamse kruispunten.

‘We kozen voor Wickie omdat het een figuur is die kinderen heel sterk aanspreekt’, zegt An Luyten, mediamanager van het Rode Kruis. ‘We merken dat de keuze voor zo’n populair kinderpersonage nog altijd helpt bij de stickerverkoop. Kinderen zien de kleurrijke, mooie tekening van hun favoriete personage en overtuigen dan hun ouders om de sticker te kopen.’

Wickie de Viking was een Japans-Duitse tekenfilm–serie uit de jaren 70, gebaseerd op het gelijknamig kinderboek van de Zweedse schrijver Runer Jonsson. Tegenwoordig is het programma in handen van Studio 100, dat in 2008 het Duitse mediabedrijf overnam dat de serie bezit. Sindsdien is het roodharige jongetje aan een revival bezig: in 2013 opende Plopsaland nog Wickieland, een themagedeelte speciaal opgebouwd rond de avonturen van de vikingzoon.

IN HET NIEUWS

Meest Gelezen

ENKEL VOOR ABONNEES

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees