teamwork in het park van beervelde

Lente-editie van de Tuindagen: de affiche voor "La Vie en Rose" is klaar

Lente-editie van de Tuindagen: de affiche voor "La Vie en Rose" is klaar

Foto: if

Lochristi - Begin mei is het weer zover: het weekend waarop Beervelde onder de voet gelopen wordt door om en bij de twintigduizend tuinliefhebbers in het park van graaf Renaud de Kerchove. De voorbereidingen voor de Tuindagen zijn natuurlijk al heel lang bezig achter de schermen, en een van de niet onbelangrijke aspecten daarbij is het ontwerp van de affiche. Ook al hoeft de grootste plantenbeurs van het land geen echte publiciteit meer, toch is men voor het uithangbord van "La Vie en Rose" niet over een nacht ijs gegaan. De graaf lichtte ons één en ander toe, en toonde ons met gepaste trots het resultaat.

" De affiche is het werk van voornamelijk twee personen. Eerst en vooral Ingrid Baetens van Folies de Titi uit Lokeren die gezorgd heeft voor de kalligrafie van de tekst "La Vie en Rose" en onze nieuwe vormgeefster Françoise Lasters. Die laatste is ons aanbevolen door de uitgeverij van het tuinmagazine De Tuinen van Eden. En uiteraard heeft het eigen team, met mijzelf, met Caroline, Jan, Ann Moens, Ann Vavedin en Valérie zijn inbreng gehad. Valérie is trouwens degene die zoals steeds de finale goedkeuring geeft", klinkt het op het kasteel van Beervelde.  

Het idee van "La Vie en Rose" voor de lente-editie komt eigenlijk van een van de vaste standhouders, Peter Bauwens van De Nieuwe Tuin, die op die manier rozen, de kleur roze, verliefdheid, positieve ingesteldheid en vrolijkheid in de kijker wou zetten. Graaf Renaud vond het een prima idee: "Het is iets waar veel standhouders iets mee kunnen doen. Er zijn bijvoorbeeld ook roze groenten, met roze bladeren, bloemen, stengels en vruchten. Het is ook een mooi antwoord op de veel te negatieve berichtgeving van deze tijd."

De opmaak van de affiche is niet moeilijker geweest dan anders, maar het werd wel een uitdaging omdat het afwegen was wat men ging laten primeren: het beeld of het woord. En de keuze viel dus uiteindelijk op het woord. Oordeel zelf of  u het een geslaagd resultaat vindt!

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio