Brandweer redt vier hondjes uit woningbrand: “Een hond zat zelfs vast op de bovenste verdieping”

De brandweer kon de vier honden van de eigenares redden uit het brandende huis. Foto: bfs

Hamme -

Een huis in de Pieter Vermeirelaan in Hamme is vrijdagochtend onbewoonbaar verklaard na een keukenbrand. De bewoonster moest met lichte rookintoxicatie naar het ziekenhuis. De brandweer redde ook nog vier hondjes uit de brand.

De brandweer kreeg kort na 10.30 uur de oproep binnen. In een halfopen bebouwing in de woonwijk van de Pieter Vermeirelaan was er een hevig vuur ontstaan in de keuken. De hulpdiensten waren snel ter plaatse en troffen buiten de bewoonster aan. Die was samen met haar kleinzoon op het moment van de brand aanwezig in het pand, maar kon net op tijd het huis uitvluchten. “De brand was wellicht ontstaan door een pot of een pan die op het vuur was blijven staan”, zegt brandweerkapitein Paul Van der Cruyssen.

IN HET NIEUWS

Meest Gelezen

ENKEL VOOR ABONNEES

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees