Door deze bruggen rijden fietsers in 2018 eindelijk veilig naar school en werk

Door deze bruggen rijden fietsers in 2018 eindelijk veilig naar school en werk

Onder anderen minister Ben Weyts (met gele laarzen), gouverneur Jan Briers (links van hem) en de mobiliteitsschepenen van Gent, De Pinte en Sint-Martens-Latem staken de handen uit de mouwen voor de symbolische eerste spadesteek van de Parkbosbruggen. Foto: fvv

Gent / Sint-Martens-Latem / De Pinte -

In de De Pintelaan is de bouw van de superfietssnelweg Parkbosbruggen gestart. Met een betonnen fietsbrug van meer dan 270 meter, een spiraalhelling en een picknickzone wordt dit project vanaf 2018 het paradepaardje van het Gentse fietsbeleid. Kostenplaatje? 5 miljoen euro. “Eindelijk zullen fietsers veilig hun werk of hun school kunnen bereiken.”

Druk verkeer, onveilige fietspaden en een hoop fijn stof. Dat is wat een fietser vandaag moet trotseren als hij vanuit Sint-Martens-Latem en De Pinte naar de Gentse binnenstad wil rijden. De Kortrijksesteenweg is voorlopig de kortste route, maar niet bepaald aangenaam voor fietsers.

Met de Parkbosbruggen komt er vanaf het voorjaar van 2018 eindelijk een vlotter en groener alternatief. De twee fietsbruggen zullen de R4, de Ringvaart en de E40 overspannen. Ze vullen een missing link in de fietssnelweg F7 tussen Gent, Deinze en Oudenaarde én maken de dorpskernen van Nazareth, Zingem en Gavere vlot bereikbaar.

En dat is nodig, want Vlaanderen is goed op weg om een fietsland te worden en Gent een echte fietsstad.

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio