Daarom test Tinder zijn updates altijd eerst in Australië

Daarom test Tinder zijn updates altijd eerst in Australië

Foto: AP

Naar schatting zo’n 25 miljoen mensen maken in een of andere vorm gebruik van de datingapp Tinder. Vooraleer die een algemene update of nieuwigheid ontvangen, test Tinder die bijna altijd eerst in Australië.

Volgens Tinder-baas Sean Rad zijn daar enkele eenvoudige redenen voor. Australië is een land waar Engels de voertaal is en waar de populatie al bij al relatief klein is. Bovendien beschikt 84% van de Aussies over een smarthphone, waarvan 77% met 4G.

Maar nog belangrijker: mensen in Australië zijn sneller te overtuigen van nieuwe dingen. “Ze staan er gewoon meer open voor ”, aldus Rad. “Daarom testen we altijd hier onze nieuwe features. Bovendien leunt Australië cultureel vrij dicht aan bij onze grootste markt, de Verenigde Staten.”

De Australische openheid levert nog een bijkomende factor om er updates te testen. “Als we voelen dat iets werkt en we de initiële opmerkingen eruit halen, kunnen we het algemeen uitrollen. Australiërs geven dan ook vrijuit feedback over wat ze leuk vinden en wat net niet”, stelt Rad.

Tinder is overigens niet het enige sociale medium dat Australië als proefterrein gebruikt. Zo rolde ook Facebook enkele updates voor het eerst uit Down Under. Een voorbeeld daarvan is ‘Messenger Day’, welk gelijkenissen vertoont met Snapchat.

POPULAIRE VIDEO'S