Proximus troeft Telenet af: 27.000 nieuwe tv-klanten

Proximus troeft Telenet af: 27.000 nieuwe tv-klanten

Proximus doet het beter dan verwacht. Dankzij een pak meer klanten voor internet en televisie zien de resultaten in het eerste kwartaal er goed uit.

Het bedrijf spreekt van “een stevige klantengroei voor de belangrijkste producten”. Dat zou te danken zijn aan nieuwe producten als Tuttimus, de all-informule voor particulieren met vaste en mobiele telefonie, televisie en internet, en Bizz All-In voor de bedrijven.

“Eind maart 2017 hadden 192.000 klanten ingetekend op een Tuttimus- of een Bizz All-In-aanbod.” In totaal zijn er ook 27.000 tv-abonnementen bij­gekomen vergeleken met een jaar eerder. Proximus troeft daarmee Telenet af, dat voor het eerst klanten verloor.

LEES OOK. Telenet verliest meer dan 21.000 abonnees in drie maanden tijd

Dat vertaalt zich volgens het bedrijf ook in grotere marktaandelen voor vast internet (46,6 procent) en digitale tv (36,3 procent). Voor mobiel was er een daling met 0,2 procentpunt tot 38,5 procent.

De omzet ging op een jaar tijd 0,7 procent hoger tot 1,44 miljard euro. De onderliggende groepsebitda (winst voor intresten, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) kwam 7,5 procent hoger uit op 449 miljoen euro, of meer dan de 432,5 miljoen euro die de analisten vooropgesteld hadden. De nettowinst klokte 6,2 procent hoger af op 119 miljoen euro.

Meest Gelezen

ENKEL VOOR ABONNEES

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees