Manager Team Sky scheldt journalist uit op rustdag

Manager Team Sky scheldt journalist uit op rustdag

Foto: Photo News

Team Sky-manager Dave Brailsford heeft maandag op de rustdag in de Tour de France een ordinaire tirade afgestoken tegenover een journalist van Cyclingnews.com omdat die een stuk geschreven had dat hem niet zinde. Dat bericht Cyclingnews zelf. Cyclingnews.com staat bekend als één van de grootste internationale wielerwebsites.

De journalist in kwestie, Barry Ryan van Cyclingnews.com, wilde de persconferentie van Team Sky bijwonen. Dat was echter niet naar de zin van Brailsford.

“Jij bent niet uitgenodigd”, zei hij volgens de website tegen Ryan. “We hebben enkel de mensen uitgenodigd waar wij mee willen praten. You’ve been writing shit (onzin, nvdr) about me.”

Brailsford zou kwaad zijn geweest omwille van een kritisch stuk dat een maand geleden verschenen was op de website, waarop de houding van de manager van Team Sky inzake het mysterieuze pakketje voor Bradley Wiggins aangekaart werd. Er werd vooral de nadruk gelegd op het feit dat de man zich “al een jaar lang achter nietsverhullende quotes verschuilt”.

“Rommel”

Toen Ryan Brailsford vroeg wat er dan onwaar was aan het stuk, antwoordde die volgens de website als volgt: “Daar wil ik het niet over hebben. Het was een opiniestuk en het was rommel. Wij zorgen ervoor dat we beschikbaar zijn voor jullie, beantwoorden alle vragen en dan schrijf jij deze rommel.”

De discussie liep uit de hand toen de man van Cyclingnews.com de aanpak van Brailsford vergeleek met die van Johan Bruyneel tegenover Sporza in 2009. “Beschuldig je me er nu van een dopingprogramma te onderhouden?”, raasde Brailsford tegen Ryan. “Wel, dat wordt onderzocht”, repliceerde die. Brailsford: “Steek het maar waar de zon niet schijnt”, waarop hij kwaad wegliep.

Meest Gelezen Sport

ENKEL VOOR ABONNEES