De kleine Max (6) kan gered worden, en deze sweater moet hem daarbij helpen

De kleine Max (6) kan gered worden, en deze sweater moet hem daarbij helpen

De nieuwe sweaters zijn een succes. “Iedereen wil er eentje”, zegt Didier Cortois (rechts op de foto). Foto: pvw

Vilvoorde / Humbeek / Brussel -

Twee Vilvoordse ondernemers, Didier Cortois van De Kruitfabriek en Nicky Moreels van KET. Official, slaan de handen in elkaar om de ouders van Max Hendrix (6), te steunen. Max wordt momenteel in Mexico behandeld voor een zeldzame hersenstamtumor.

Sinds begin juni vertoeft het gezin van Lenny Sterckx en Manu Hendrix uit Humbeek in Monterrey, Mexico. Geen droomvakantie, maar een noodzaak. Hun oudste zoontje Max (6) werd in december 2016 namelijk gediagnosticeerd met een zeldzame hersenstamtumor. Het gezin schuimde de specialisten af, maar het verdict klonk overal beenhard. Voor Max kon geen hoop baten. Lenny en Manu weigerden zich daar zomaar bij neer te leggen en gingen op zoek naar een behandeling over de landsgrenzen heen. In Frankrijk vonden ze een behandeling die klassieke radiotherapie combineerde met specifieke medicijnen. De toestand van Max stabiliseerde, maar de jongen had inmiddels zijn mobiliteit en spraak verloren. De ouders bleven verder zoeken naar een oplossing en vonden die uiteindelijk in het verre Mexico. Dokters in Monterrey zouden een behandeling ontwikkeld hebben om de tumor te bestrijden.

Behandeling van 200.000 euro

De familie Hendrix greep de laatste strohalm en verhuisde in juni naar Mexico. Max wordt er intussen behandeld en de eerste signalen zijn hoopgevend. Zo krijgt hij stilaan zijn spraak terug. Maar aan de behandeling hangt een prijskaartje van 200.000 euro. Peperduur dus en het gezin kan niet rekenen op een terugbetaling in België. Vrienden en familie springen daarom in de bres en lanceren allerlei initiatieven onder de noemer ‘Steun Max’ om de zieke jongen te redden van de levensbedreigende ziekte. Ook de Vilvoordse ondernemers, Didier Cortois van De Kruitfabriek en Nicky Moreels van kledinglijn KET. Official, doen nu hun duit in het zakje. Ze ontwikkelden samen een sweater met de opdruk ‘De Max Ket.’, naar analogie met de bekende reeds bestaande KET.-lijn.

Het urban fashion-label Ket richt zich met hippe sweaters - bedrukt met typische slagzinnen uit het Brusselse en de rand, zoals: 'A l'aise Ket’, ‘Ich bin ein Ket’ of simpelweg ‘Pjeirrefretter’ - tot mensen die zich met hun stad willen identificeren. Een volgende sweater zou het opschrift Max. krijgen. “Intussen kwam het verhaal van de kleine Max ons ter ore”, zegt Nicky Moreels. “Ik ken de familie Hendrix niet persoonlijk, maar heel wat van mijn vrienden wel. Via Didier ontstond het idee om de oorspronkelijke sweater met Max.-opschrift aan te passen. ‘De Max Ket’ werd speciaal ontworpen om Max een hart onder de riem te steken. Bovendien bekt het goed en elke Brusselaar heeft die drie woorden wel al eens in de mond genomen.”

Heren- en damesmodellen

De sweaters worden in beperkte oplage en exclusief verkocht via De Kruitfabriek en de winst gaat integraal naar ‘Steun Max’. De verkoopprijs bedraagt 50 euro per stuk en er zijn zowel heren- als damesmodellen beschikbaar. “We hopen daarmee onze duit in het zakje te doen. De ouders van Max betuigden inmiddels hun dank voor de steun. We wensen hen het allerbeste en hopen hen en Max snel te ontmoeten.”

Meer info over Max en zijn strijd vind je terug op www.facebook.com/Steunmax. Voor info omtrent de beschikbare maten en bestellingen kan je mailen naar info@ dekruitfabriek.be.

INFO

Meer info over Max en zijn strijd vind je terug op www.facebook.com/Steunmax. Voor info omtrent de beschikbare maten en bestellingen kan je mailen naar info@ dekruitfabriek.be.

IN HET NIEUWS

Meest Gelezen

ENKEL VOOR ABONNEES

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees