Food

Met deze oer-Belgische hamburger wil Quick zich voortaan onderscheiden van de concurrentie

De Formidable. Met die hamburger wil Quick zich gaan onderscheiden van de concurrentie. McDonald’s in de eerste plaats. Maar ook Burger King. Alles aan de nieuwe burger ademt onze driekleur uit. “We willen terugkeren naar onze Belgische roots’, zegt CEO Kevin Derycke.

Hamburgerketen Quick wil weer Belgisch zijn. En om haar tricolore roots te benadrukken, lanceert ze een nieuwe burger: de Formidable. Van de krokante tijger­pistolet en het ge­peperde sausje over de groentjes tot het rundvlees en de Oud Brugge-kaas. Alle ingrediënten worden in ons land geproduceerd. “We trekken bewust de Belgische kaart”, vertelt CEO Kevin ­Derycke. “We hebben ervoor gekozen de productieketen zo kort mogelijk te houden en gingen op zoek naar lokale leveranciers.”

De Formidabele is trouwens geen tijdelijk experiment. “We hopen dat het een klassieker wordt, net als onze Giant.”

- Klik hier om de afbeelding in groter formaat te bekijken -

(lees verder onder de foto)

Met deze oer-Belgische hamburger wil Quick zich voortaan onderscheiden van de concurrentie
Foto: rr

Sinds het merk Quick eind 2016 weer voor de volle honderd procent in Belgische handen kwam, wil de fastfoodketen nog meer de belgitude uitdragen, zegt Derycke. Eerder dit jaar werd sauzenboer Devos Lemmens aangetrokken voor de ­creatie van enkele tijdelijke burgers. En sinds een poos worden ook alleen maar Belgische ­frietjes geserveerd.

Die Belgische lijn wordt ook doorgetrokken voor alle andere hamburgers. Tegelijk hoopt Quick om klanten af te snoepen van de betere burgerzaken, denk maar aan Ellis Gourmet Burger en De Burgerij. De Formidable, die vanaf morgen verkocht wordt, ziet er dan ook iets chiqueruit.