Dit is een exclusief artikel voor jou.
Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

Een spade gekocht in de winkel, dan krijg je reclame voor tuingerei op tv. Moeten we daar niet bang voor zijn?

Telenet en zenders Vier en Vijf starten met ‘reclamespotjes op maat’

Een spade gekocht in de winkel, dan krijg je reclame voor tuingerei op tv. Moeten we daar niet bang voor zijn?

Reclame tijdens het tv-kijken zal nooit meer hetzelfde zijn. Foto: ss

Tv-reclame op maat. Telenet en zenders Vier en Vijf hebben hun testfase achter de rug en rollen het concept nu uit. Opvallend ­genoeg wordt niet enkel je kijk- en surfgedrag geanalyseerd. Ook wat je ‘offline’ koopt in het warenhuis om de hoek, bepaalt welke spotjes je te zien krijgt. “Maar de klant moet duidelijk ­weten wat met zijn gegevens gebeurt. Het is niet omdat hij zwijgt, dat hij toestemt”, aldus de Privacycommissie.

Je gaat naar je vertrouwde warenhuis om de hoek, en koopt een zak kattenbakvulling. Zoals je al jaren doet. Maar wanneer je ’s avonds onderuitzakt in je zetel voor tv, is er sinds kort een verschil: tijdens ...

Het beste van Enkel voor abonnees