NMBS investeerde al 30 miljoen euro in nieuw ticketsysteem, maar zet project nu stop

NMBS investeerde al 30 miljoen euro in nieuw ticketsysteem, maar zet project nu stop

Foto: BELGA

De spoorwegen zetten de ontwikkeling stop van een ticketsysteem waarin sinds 2012 al 30 miljoen euro is gestoken. “We hebben voor een ander systeem gekozen.”

Er is beslist de ontwikkeling van het informaticasysteem NDS (New Distribution System) voor de ticketverkoop stop te zetten. Vanuit het filiaal Ypto wordt daar al sinds 2012 aan gewerkt. Er is al 30 miljoen euro ingestoken, maar het systeem werkt niet naar behoren. Dat schrijven De Tijd en L’Echo en wordt bevestigd door NMBS-CEO Sophie Dutordoir.

“We hebben nu drie kanalen voor de ticketverkoop: online, via de automaten en aan de loketten. Die drie kanalen draaien op drie verschillende informaticaplatformen. We hadden beslist daar een eengemaakt informaticasysteem van te maken, om het gebruik te vergemakkelijken. Maar na een studie hebben we nu gekozen voor een ander systeem dan datgene waaraan we werkten”, aldus Dutordoir.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees