Slapend kind zwaar verbrand nadat kaars omvalt

Slapend kind zwaar verbrand nadat kaars omvalt
Menen -

In Menen is maandagnacht een kind zwaargewond geraakt bij een brand in zijn slaapkamer. Het slapende kind liep brandwonden op toen een kaars omviel op zijn matras.

Het was de moeder van het kind van ongeveer zes jaar die de brand iets na middernacht opmerkte. Toen ze naar zijn slaapkamer ging, stond zijn matras in brand en was de kamer al gevuld met rook.

De twee konden samen hun woning in de Schansstraat verlaten en wachtten buiten op de hulpdiensten. “Het kindje had zware brandwonden opgelopen, onder andere in het gezicht”, klinkt het bij de hulpverleningszone Fluvia, die het vuur kwam blussen.

Terwijl het slachtoffertje naar het ziekenhuis werd overgebracht, konden de brandweermannen de brand snel doven. De oorzaak bleek een omgevallen kaars op het bed van het kindje te zijn. Mogelijk had het kind de kaars ongezien meegenomen naar boven.

Naast het menselijke leed was er veel schade in het huis. De slaapkamer van het kind was uitgebrand en een groot deel van de bovenverdieping liep rookschade op. De woning is voorlopig onbewoonbaar.

Corrigeer

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio