Mode

Calvin Klein lanceert een boek met heel weinig om het lijf

Calvin Klein lanceert een boek met heel weinig om het lijf

Foto: Instagram

Ontwerper Calvin Klein brengt voor het eerst een koffietafelboek uit met foto's waar de modellen heel weinig om het lijf hebben. Calvin Klein zelf, ondertussen op pensioen, maakte een selectie uit ruim 40.000 foto's en het resultaat is een boek van 463 pagina's vol krachtige beelden, naakt en heel veel modellen in ondergoed.

Het modehuis heeft een heel rijke geschiedenis. Er was de Calvin Klein-campagne die Kate Moss in 1993 wereldberoemd maakte, of er was een jeanscampagne met Brooke Shields die werd verbannen door Amerikaanse televisiezenders. Een mooie selectie van deze en andere campagnebeelden vind je in het eerste koffietafelboek van Calvin Klein. 

Ontwerper Calvin Klein, ondertussen 74 en op pensioen, zegt in The New York Times dat zijn campagnes niet provocatief maar realistisch zijn. ‘Voor de reclame van ons eerste parfum keek ik naar de concurrentie die jonge meisjes door een veld van graan liet rennen. Kopen vrouwen daarom parfum?, dacht ik. Omdat ze door een veld willen rennen?' Nee. Ze willen mannen aantrekken of aantrekkelijk voor zichzelf zijn. Dus ik zette mannen en vrouwen altijd samen,’ vertelt hij in het interview.

Het boek is een cataloog van de meest memorabele momenten uit de geschiedenis van Calvin Klein en een bron van inspiratie voor jonge designers.  Het boek is binnenkort te koop en kost 159,59 euro. 

 

 

 

 

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees