Dit is een exclusief artikel voor jou.
Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

Hij is het gezicht van een nieuwe donorcampagne, maar Christophe stierf vlak voor hij filmpje kon zien

Hij is het gezicht van een nieuwe donorcampagne, maar Christophe stierf vlak voor hij filmpje kon zien

Na vier jaar kreeg Christophe een donorhart, maar hij was toen al te fel verzwakt. Foto: Re-born to be alive

Meer Belgen aanzetten om orgaandonor te worden. Dat is de wens van Christophe de Fonseca (51) die hij in een aangrijpend campagnefilmpje verkondigt. Vier jaar wachtte hij zelf op een geschikte donor. “Zonder nieuw hart, zal ik er niet lang meer zijn”, zo klinken zijn laatste woorden in het filmpje. “Woorden die jammer genoeg de waarheid werden”, vertelt zijn weduwe. “Christophe overleed op de dag dat de campagne gelanceerd zou worden.”

“Op 25 juni 2014 overleed ik een eerste keer.” Zo start Christophe zijn verhaal in het filmpje voor Re-born to be alive. Een vzw van de Vlaamse Stephanie Keustermans die wel vaker uitpakt ...

Het beste van Enkel voor abonnees