Man waarschuwt: “Laat geen blik Cola in je auto liggen. We waren bijna dood”

Man waarschuwt: “Laat geen blik Cola in je auto liggen. We waren bijna dood”

Foto: Shutterstock

Een Australische vader eist 4.000 dollar – ruim 2.600 euro – van Coca Cola nadat een blikje ontplofte in zijn auto. “Ik sloot instinctief mijn ogen en dook neer. Als dit op de snelweg gebeurd was, waren we er geweest.”

Michael Betts reed met zijn vrouw en kinderen door de Australische gemeente Nambucca Heads toen een blikje cola dat hij de vorige dag in de auto had laten liggen ontplofte. “Het klonk als een schot”, vertelt Betts aan de krant News.com.au.

“Mijn vrouw was bang, ze dacht dat het een geweer was. En ik dacht dat de accu van de auto ontploft was”, zegt de vader van vier. “Ik probeerde de auto recht te houden, maar instinctief sloot ik mijn ogen en dook ik neer. Als we met hoge snelheid hadden gereden op de snelweg of in een bocht, waren we er geweest.”

Schoonmaakkosten

Betts diende een klacht in tegen Coca-Cola Amatil – de regionale afdeling – en de bevoegde autoriteiten. Hij wil bijna 4.000 dollar eisen voor de schoonmaakkosten en schade aan zijn auto en telefoons. Maar de man wil vooral anderen waarschuwen over de gevaren van blikjes in de auto te laten liggen. “Ik ben heel bezorgd dat het met iemand anders gaat gebeuren.”

Coca-Cola Amatil reageerde al dat het blikje had “gefaald” omdat het niet correct werd bewaard. Op alle blikjes staat dat ze op een koele plaats bewaard moeten worden, al wordt geen specifieke temperatuur vermeld. Het was 33 graden in Nambucca Heads op het moment van de ‘ontploffing’.

Zo zag het blikje eruit na het incident:

Corrigeer

RECENT NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees